Trifilon

Så här var läget:
Trifilon, ett okänt innovationsföretag som utvecklat en ny unik världsprodukt, ett nytt kompositmaterial av kolfiber och naturfiber som är starkare, lättare, billigare och mer miljövänligt. Vi blev ombedda att sköta den viktiga lanseringen i Sverige. 


Så här gjorde vi:
Vi tog fram budskap för olika medier i en gemensam workshop och flög in journalister till ett pressmöte i Trifilons lokaler, före detta Saab-fabriken i Trollhättan. Konceptet: flera olika redaktionella infallsvinklar och bra fototillfällen.


Så här blev resultatet:
Pressmötet var välbesökt av lokala och nationella medier, affärstidningar, TV, radio, facktidningar och webbmedier. Sammantaget nådde nyheten ut till mer än 14,5 miljoner läsare och det beräknade PR-värdet var över 4,5 miljoner kronor.

 

Vill du veta mer, kontakta
Lars-Ola: lars@comvision.se +46 (0) 70 689 11 20