Hansson&Möhring

Så här var läget:
Larmet om att Hansson&Möhrings lager och huvudkontor stod i ljusan låga kom sent fredagkväll och branden spred sig snabbt genom saltlagret och brann fortfarande söndag morgon. Comvision, som var bolagets PR-byrå för deras produkter, blev kontaktade söndag förmiddag. Hur skulle Hansson&Möhring hantera kommunikationen kring katastrofen?


Så här gjorde vi
Samma dag flög två av Comvisions medarbetare till Halmstad och på några timmar senare hade vi samlat krisgruppen till ett första möte. Intern och extern kommunikation planerades och ett möte sammankallades med hela personalen måndag morgon i en inhyrd lokal. Bolagets krisgrupp ordnade nya kontor till måndag morgon där verksamheten kunde fungera hjälpligt redan på förmiddagen.

Comvisions konsulter producerade under måndagen budskapsplattform, tränade vd inför presskonferens, producerade och publicerade kundinformation, medarbetarinformation, pressmeddelanden, information via sociala media och ordnade intervjuer med lokala medier för att proaktivt förklara hur bolaget hanterade situationen. 


Så här blev resultatet
Tack vare krisgruppens snabba agerande blev glappet i verksamheten kort. Såväl bolaget som kommunen fick beröm för sin proaktiva medie- och kommunikationshantering. Hansson&Mörning fick enbart positiva omdömen av kunder och omgivning. 

 

Vill du veta mer, kontakta
Lars-Ola: lars@comvision.se +46 (0) 70 689 11 20