Audi/VW

Så här var läget:
2000 var förtroendet för kvalitet och service hos Volkswagensgruppens bilmärken lägre än på länge, kunderna klagade, media kritiserade och försäljningen minskade radikalt. Ny serviceattityd och ett förändrat arbetssätt krävdes för att vända kundernas förtroende för VAG.


Så här gjorde vi:
Med sammanhållande tema ”Sveriges Bästa Serviceorganisation” arrangerades TV-filmade konferenser med budskap om nytt servicebeteende för ca 1 000 återförsäljare och chefer. Konferenserna blev startskottet och därefter producerade vi en interntidning om service med sex nummer/år, Vi gjorde undersökningar bland återförsäljarna, utbildade i intern- och kriskommunikation, genomförde pressmöten samt gav stöd i förändringsprocessen.


Så här blev resultatet:
Återförsäljarna och serviceorganisation förändrade attityder och arbetssätt, kvalitén i service och bilar förbättrades radikalt under de sex åren som uppdraget pågick. 

Volkswagengruppens bilar tillhör idag Sveriges och världens mest sålda och omtyckta – och servicetänkandet omfattar allt från försäljning till service och eftermarknad.

 

Vill du veta mer, kontakta
Lars-Ola: lars@comvision.se +46 (0) 70 689 11 20