Träffa vår nya kollega Maja!

 
 

Maja heter jag. Strategisk kommunikation och marknadsföring som skapar affärsresultat är bland det roligaste jag vet. Så Comvision är platsen att vara på. 

Jag har främst en bakgrund inom digital kommunikation och marknadsföring, närmast som marknadsansvarig på Mira Network. Har jobbat mycket med att leda arbete som handlar om hur man som bolag ska stå konkurrenskraftiga och skapa tillväxt genom att anpassa sig till vår allt mer digitala värld – digital kommunikation som leds av och har sin utgångspunkt i vad målgruppen och kunden vill, känner för och attraheras av.  

På Comvision ser jag fram emot att bidra med min digitala kompetens för att hjälpa våra kunder att etablera sina varumärken, driva sin affär framåt och nå sina mål med hjälp av strategisk kommunikation. Sen ska det bli extra kul att jobba ännu mer med Content Marketing, ett område som det finns en stor missuppfattning kring och som vi på Comvision har helhetsbilden, strategin och kompetensen inom. Jag vill, såklart, också bidra till vårt redan starka och kompetenta team – nyckeln till resultat och kundnöjdhet.

Comvision är medlem i världens största byrånätverk NetworkOne

 
theNetworkOneLogo2.jpg
 

Comvision är sedan 1 februari medlem av världens största byrånätverk NetworkOne, med över 800 reklam- och pr-byråer över hela världen. Som svensk representant för NetworkOne har Comvision nu närmast obegränsade resurser att hjälpa sina uppdragsgivare med marknadskommunikation och pr var som helst i världen. Comvision är sedan tidigare medlem av PR World Alliance, där vd Lars-Ola Nordqvist även ingår i styrelsen. Www.prworldalliance.com

Träffa Sara - Vår nya praktikant!

 
 

Vem är du? Berätta lite om dig själv!

Sara Rune heter jag, är 22 år gammal och kommer från Gävle men är nu bosatt i Sundsvall och pluggar Informations- och PR-programmet . Utöver mina studier har jag ett stort intresse för fotografering och försöker fota så mycket som möjligt när jag har tiden över!

Vad gör du på Comvision?

Jag pluggar som sagt PR och gör det på Mittuniversitetet, är nu inne på mitt andra år. I utbildningen ingår det en tio veckor lång praktikperiod det är därför jag är här på Comvision. Jag har nu gjort halva tiden, veckorna går så snabbt!

Varför valde du Comvision?

Jag valde Comvision för att jag var och är väldigt nyfiken på PR-branschen och ville prova på hur det fungerar på en PR-byrå och då verkade Comvision som ett väldigt bra ställe och göra det på. Nu när jag nästan gjort halva tiden här stortrivs jag och känner att detta är något som jag vill arbeta med i framtiden efter min utbildning och det har Comvision hjälpt mig att inse!

Nation branding - hur marknadsför man bäst ett land?

 
 

Hur marknadsför man bäst ett land, en stad och en destination? Hur bygger man Nation Brands? Det var några av frågorna som Comvisions vd och specialist på destination marketing, Lars-Ola Nordqvist, svarade på i det estländska radioprogrammet Turundusraadiot som Marketing Institute sänder varje vecka.

Lyssna här: http://mi.ee/turundusraadio/destination-branding